V tomto článku vám představíme on-line aplikaci HotJar (dynamický název v angličtině, který v češtině nezní tak “ostře” :))
Je to balíček analytických nástrojů za vcelku zajímavé podmínky. Základem každého on-line byznysu, který to myslí vážně, by měly být správně nastavené Google Analytics. A pak jsou zde další aplikace, které vám prozradí více o návštěvnících vašeho webu nebo e-shopu. Mezi ně patří právě HotJar, který kombinuje několik v praxi velmi dobře použitelných funkcí.
Mezi ty hlavní patří generování tepelných map, sledování prodejního “trychtýře”, nahrávání návštěvníka webu nebo tvorba sofistikovaných formulářů a anket. HotJar je na trhu od roku 2015. Pokud byste chtěli tato data získat před tímto rokem, buď byste se k nim vůbec nedostali nebo byste museli použít mnohonásobně dražší kombinaci více nástrojů.
HotJar umí hezky vizualizovat, kam a jak často návštěvníci stránek klikali, jak pohybují kurzorem po vašem webu nebo jak daleko “doskrolovali” na stránce. Výstupy nejsou samozřejmě tak přesné jako při použití oční kamery, ale hodně uživatelů sleduje kurzor myši a HotJar vám zobrazí tepelnou mapu pohybu ukazatele.
Díky tomu, že nástroj nahrává pohyb návštěvníků webu (kam klikají, jak se chovají na stránkách, jak skrolují), můžete zjistit a upravit kritická místa na stránkách. Důležité je postupovat strategicky a chaoticky neměnit logiku a obsah webu na základě několika jednotek nahrávek.
Tato funkce je i v Google Analytics, HotJar ji má však vizuálně přívětivější. Díky funkci Funnels se dozvíte, kde odpadávají návštěvníci vašich stránek nebo e-shopu například v objednávkovém procesu.
Pokud využijete tuto funkčnost, dozvíte se, jak návštěvníci stránek pracují s formuláři, jak dlouho jim trvá vyplnění, jestli se někde “zarazí”, v jaké části například opustí vyplňování formuláře …
Přes HotJar můžete připravit i rychlé ankety, které vám pomůžou získat zpětnou vazbu od reálných návštěvníků u vás na stránkách. Pokud zjistíte, že návštěvník “odpadl” v objednávkovém procesu, bez toho, aniž by vám řekl proč, se to nedozvíte. Právě k tomu je skvělá funkce Ankety.
Podobné jako Ankety. Navíc je zde možnost sdílení těchto průzkumů prostřednictvím e-mailových zpráv, webových odkazů a sociálních sítí. Pro spuštění průzkumů si můžete definovat spoustu podmínek.
Poslední zajímavou funkci přidal HotJar nedávno. Jedná se o pop-up okno, které nabídne návštěvníkům stránek možnost podílet se na klientském testování stránek. Pomocí nástroje můžete získat kontaktní a identifikační údaje a také můžete potenciální testery motivovat dárkem.
Cena HotJaru je jeho velkou konkurenční výhodou. Můžete ho smysluplně využívat i zdarma. Pokud jste někdo, kdo to s analytikou myslí vážně, jsou zde vyšší balíčky, pořád za příjemné měsíční platby.
Existují i další nástroje, které umí podobné funkce jako HotJar. Jsou však dražší nebo nenabízejí všechny funkce v jednom nástroji. Mezi ty nejznámější, které jsou na trhu déle než HotJar, patří Crazy Egg, ClickTale, MouseFlow, Myx a také asi nejzajímavější alternativa, Yandex Metrica.
Pokud vás HotJar zaujal a chtěli byste pomoci s jeho instalací na váš web nebo ho již využíváte a potřebujete poradit, jak pracovat s daty z tohoto nástroje, můžete nás kontaktovat, rádi vám pomůžeme.
Pojďme se domluvit na nezávazné konzultaci